Bantningsmetoder.

Jag tror inte på många dieter. GI, LCHF, Atkins, Detox-dieter och allt möjligt skit. Jag tror inte på mirakelpiller eller bantningssätt som ska få en att rasa i vikt. Att man rasar i vikt gör att jag inte tror på dem. Visserligen gör man det säkert, men jag vill inte sabba min kropp genom att gå ner 20 kg över en natt. Jag tror på att det måste ta tid, att det måste bli en livsstil man kan leva med.

Därför blev jag positivt överraskad när jag läste om en diet (om man ens kan kalla det diet) som påstod att de flesta överviktiga äter alldeles för mycket på en alldeles för kort tid. Det tror jag på, definitivt. Om man äter fort hinner inte hjärnan uppfatta att man är mätt och då äter man alldeles för mycket och blir så mätt att man tror att man ska spricka/kräkas.

Jag bestämde mig för att prova den metoden idag. Man ska äta en normal portion på en tid mellan 12-15 minuter. Jag åt 2 potatisar, 7-8 "broccoliträd" och 2 fiskbitar på 12 minuter. Jag blev proppmätt och höll mig mätt väldigt länge. Men nästa måltid ska jag kapa ner portionen lite, för jag tyckte att det var för mycket att äta. Jag blev alldeles för mätt.

Ett annat tips är att man kan äta maten på en liten tallrik så tror man att man äter mer än vad man egentligen gör. Det ska jag nog också prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0