Mått!

Jag vågar inte väga mig. Dessutom gillar jag varken konceptet med BMI eller vägning. Med tanke på att de kan vara så sjukt missvisande, jag är däremot positiv till mått på kroppen. Men att jämföra sina mått med någon annans är bara urdumt, och jag kände att jag inte skulle göra det.

Så jag mätte min kropp som den är nu, för jag vill veta hur mycket den ändras. Jag är så sjukt peppad på det här, jag vill verkligen! Jag läser tungviktarens blogg och känner att jag kan också ha det så bra. Jag kan också må bra med min kropp o jag fullföljer det här. Jag vill verkligen!

Så. Måtten idag är alltså:

Mage: 115 cm
Midja: 95 cm
Höft: 117 cm
Lår: 70 cm

Mitt mål just nu är att bara komma igång! Se lite förändringar. På en månad lär min kropp ha ändrats litegrann i alla fall. Om jag inte ser skillnad får jag helt enkelt satsa ännu hårdare. Jag tänker inte ge upp.

Mitt drömmål är att jag ska gå ner de kilo jag gått upp de senaste 3 åren. Jag hade en ganska fin och normal kropp förut, jag vill ha tillbaka den fast lite mer fit. Då är jag nöjd.

Mitt mål är inte att se ut som Twiggy, fastän jag tycker om hennes kropp och utseende. Jag gillar magra människor, men jag tror inte att jag passar i det utseendet. Jag vill ha storlek 38-40 (nöjer mig med 40-42) i kläder, det tror jag passar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0